Ha! Met deze trucs kom je eindelijk van je onderkin af

Die onderkin is een vervelend ding. Als je Snapchat opent en je selfie camera per ongeluk nog aan staat word je weer geconfronteerd met die kwab onder je kin. Vreselijk. Zeg maar dag tegen die stomme kwab want met deze trucs wordt je velletje super strak en daar komt geen plastische chirurgie aan te pas.

Er zijn een aantal heel simpele oefeningen die je meteen thuis kunt doen om je dubbele kin te bestrijden. Volgens HealthGuideHQ.com kunnen deze oefeningen je echt helpen om het vet onder je kaakbot, nek en keel te verwijderen. Geen dure behandelingen of operaties nodig, deze oefeningen kun je gewoon vanuit je luie stoel doen.

1. De kus

Aan deze truc komt de welbekende duckface te pas, een gezichtsuitdrukking die we allemaal prima onder de knie hebben. Hij gaat als volgt:
Terwijl je staat kantel je je hoofd naar achter en kijk je naar het plafond. Doe de duckface, alsof je het plafond kust en houd dit vijf seconden vol. Relax dan je lippen en ga weer naar je normale positie. Herhaal dit vijftien keer.
duckface

2. Liggende lifts

Een echte sit-up maar dan voor je hoofd. Terwijl je lekker op de bank of in bed ligt zorg je ervoor dat je hoofd net uitsteekt zodat ie ‘los hangt’. Lift je hoofd naar je borst terwijl je je schouders laat rusten op de bank of bed. Houd dit tien seconden vast en laat je hoofd dan weer hangen. Herhaal dit twee keer.

3. Steek je tong uit

Kijk naar voren en open je mond zo wijd mogelijk. Steek langzaam je tong uit en tel tot vijf tot je tong zo ver mogelijk uitsteekt. Steek je tong daarna weer naar binnen en doe dit ook weer in vijf seconden. Herhaal dit tien keer. Tip: doe deze oefening vooral thuis.
tonguit

4. In en uit

Vorm een V met je hand en plaats je duim aan de ene kant van je kaak en de rest van je vingers aan de andere kant. Zorg ervoor dat je vingers ver achter je kaaklijn zijn. Houd je hand op zijn plaats en duw je hoofd en nek naar voren. Houd dit dertig seconden vast en relax dan weer. Herhaal drie keer.

5. Steek je kaak uit

Kantel je hoofd naar achteren en kijk naar het plafond. Duw je onderste kaak naar voren en voel je spieren onder de kin stretchen. Houd dit tien seconden vol. Na tien seconden ga je weer naar je neutrale positie. Herhaal de kaakbeweging tien keer.
kinomhoog

6. De kin klap

Sla zachtjes met de achterkant van je hand tegen de onderkant van je kaak. Herhaal dit dertig seconden lang. Sla jezelf niet bont en blauw maar doe rustig aan.

7. De nek rol

Terwijl je staat duw je je kin richting je borst. Draai langzaam je hoofd naar rechts en houd je hoofd daar voor vijf seconden. Draai langzaam je hoofd terug naar je borst en herhaal hetzelfde aan de linkerkant. Doe dit dertig seconden.

8. Tong op tand

Open je mond zo wijd mogelijk en plaats het topje van je tong tegen de achterkant van je onderste rij tanden. Adem in door je mond en adem uit terwijl je een ‘ahh’ geluid maakt. Herhaal dit voor een minuut. Handige oefening voor als je alleen bent zodat niemand in de lach kan schieten.
tongtand

Misschien vind je dit ook leuk: Deze oefeningen kun je doen vanuit je bed. Wie wil dat nou niet?
befunky_istock_000014781413_small-jpg-770x462

Little Things

Reageer op artikel:
Ha! Met deze trucs kom je eindelijk van je onderkin af
Sluiten