Hoe je volgens een personal trainer nog mooiere benen krijgt (en je hoeft er niet voor naar de sportschool te gaan)

Sleep je jezelf iedere keer met tegenzin naar de sportschool en houd je er helemaal niet van om je benen te trainen? Of weet je juist niet hoe je dit het beste doet? Lees dan snel verder, want vanaf nu heb je geen sportschool meer nodig voor deze benen oefeningen.

Voor de benen oefeningen die we hier met je delen heb je maar één ding nodig: je eigen lichaamsgewicht. Met andere woorden, op sportkleding en een matje na hoef je er niet veel voor te doen, behalve gewoon beginnen. Wil je graag je benen nóg mooier maken? Dan vertellen wij je hoe je dat voor elkaar krijgt.

Benen oefeningen

Vergeet squats met gewicht of de leg press, met deze benen oefeningen krijg je óók mooie benen. En het mooie? Je hoeft er niet eens speciaal voor naar de sportschool te gaan. Rol de mat maar uit en laten we beginnen.

Volgens de Amerikaanse personal trainer Ashley Kelly zijn er namelijk meerdere wegen die naar je einddoel leiden. Je kunt namelijk óók progressie boeken zonder de gewichten erbij te pakken en wel op de volgende manier:

1. Oefeningen (met één been)

Ashley vertelt dat het juist goed is om te beginnen met je lichaamsgewicht voor je naar de apparaten gaat. Het is juist goed om eerst de technieken onder de knie te hebben.

Squat

Begin met vier setjes van twaalf squats. Meer is niet nodig volgens Ashley. Merk je na een tijd dat dit je makkelijk afgaat? Dan ga je over op squats op één been. Doe twee sets van tien squats.

Variatie

Houd het leuk voor jezelf en je lichaam door te variëren met je oefeningen. Voeg pulses toe, een elastiek om je benen en probeer eens de Bulgaarse squat en de jump squat.

Lunges

Een goede oefening voor benen én billen is de lunge. Naast de gewone lunge (houd dezelfde reps aan als bij de squat) voeg je ook lunges met een knee lift toe en side lunges.

Hoge knieën

Deze oefening is meteen een fijne voor je uithoudingsvermogen. Pak er een stoel of bank bij en tik met je tenen om en om de rand aan.

Zie ook: No sweat! De simpelste trucs voor slanke en strakke bovenbenen

2. Voeding

Voor mooie, gespierde benen wil je ook naar je voedingspatroon kijken. Onthoud dat een gezonde relatie met sporten én eten heel belangrijk is, dus schakel het liefst hulp in van een professional voordat je je eetpatroon omgooit.

Ashley zweert zelf bij slechte suikers zoveel mogelijk skippen. Wat ze wel eet is magere eiwitten, groenten en goede koolhydraten. Voor iedereen werkt wat anders goed, dus vraag wederom om hulp bij iemand die hier verstand van heeft.

Magere eiwitten

Wil je magere eiwitten eten? Dan kun je zalm, kip, tofu en mager vlees op het lijstje zetten.

Gezonde koolhydraten

Voorbeelden van gezonde koolhydraten zijn zoete aardappel, volkoren producten, quinoa en hummus.

Lees ook: 8 trucjes waardoor jouw benen optisch langer lijken

PopsugarSELF

Reageer op artikel:
Hoe je volgens een personal trainer nog mooiere benen krijgt (en je hoeft er niet voor naar de sportschool te gaan)
Sluiten