Oei, dit make-upmerk maakte wel een hele suffe blunder met hun palette

The Balm, een cosmeticamerk dat vooral naamsbekendheid heeft in Amerika, kwam met een ietwat lullige blunder aanzetten. Het merk lanceerde twee schattige oogschaduwdoosjes. Één pallete bevat plaatjes van half naakte meiden die overdekt worden met oogschaduw, het andere pallete bevat half naakte mannen. Grappig, niet waar? Veel meiden struikelden echter over de bijgevoegde teksten onder de kleuren oogschaduw.

Maar hoe fout kan het nu gaan met teksten? Toch behoorlijk. Werp maar eens een kritische blik op de volgende palletes: gallery-1436972981-nudedude2gallery-1436973417-nudetudenames

Op het eerste gezicht zijn het super zoete oogschaduwdoosjes. Lekker oldschool met leuke kleuren. Maar hold the phone.. De meisjes krijgen allemaal negatieve comments onder hun kleuren beschreven zoals ‘koppig’ en ‘egoïstisch’, terwijl de mannen rustig ‘perfectie’ en ‘fabuleus’ kregen toegewezen. Maar dat vinden wij meisjes natuurlijk in zijn geheel niet grappig. Twitter ging daarom ook compleet los op de doosjes: Schermafbeelding 2015-07-16 om 16.30.21Schermafbeelding 2015-07-16 om 16.30.10Schermafbeelding 2015-07-16 om 16.29.49

Het merk zelf ziet het probleem niet zo in. ‘Het zijn gewoon palettes waarmee je jezelf op iedere manier kan uitdrukken’. Hmm.. Wij weten het niet zo goed jongens. Eh. Meisjes.

Reageer op artikel:
Oei, dit make-upmerk maakte wel een hele suffe blunder met hun palette
Sluiten