Ongesteld? Hier wat manieren om die tijd van de maand wat dragelijker te maken

Omani McDaniels 16 nov 2018 Life

Die tijd van de maand is voor iedereen anders. Sommigen hebben heel weinig last en anderen willen iedereen in hun omgeving aanvliegen. Gelukkig zijn er wat manieren om de pijn te verlichten en de last te verminderen. En toevallig hebben wij voor jullie een opsomming gemaakt.

Magnesium

Magnesium werkt op cellulair niveau en kan helpen met de maandelijkse lasten. Het verwijdt de bloedvaten en heeft invloed op je humeur. In onder andere spinazie, boerenkool, pompoenpitten, bepaalde noten, makreel en cacao zit veel magnesium. Het is dus verstandig om voedsel met magnesium binnen te krijgen. Pak vooral die reep chocolade, zorg er alleen voor dat het wel puur is.

Calcium

Dit helpt tegen krampen. Vrouwen die last hebben van humeurigheid en kramp hebben vaak een milde calciumtekort. Het is mogelijk om calcium als supplement te nemen, maar je kan het ook toevoegen aan je dagelijkse voeding. In zuivel, vis en groenten zoals spinazie en broccoli zit veel calcium. Goede manier om de kramp te verminderen.

Water

Jullie weten dat water drinken sowieso verstandig is, maar tijdens je ongesteldheid kan het zijn dat je lichtelijk uitgedroogd raakt. Dit maakt de kramp erger en het bloed steviger waardoor het minder makkelijk vloeit. Water vermindert het opgeblazen gevoel en helpt met het verwijderen van toxines.

Sint-Janskruid

Deze kruid helpt tegen milde depressies. Oestrogeen werkt als een drug die je humeur op peil houdt. Aan het einde van je cyclus is het mogelijk dat je wat somberder bent, omdat je oestrogeenniveau daalt. Sint-Janskruid helpt tegen hormonale schommelingen en er voor zorgen dat je weer lachend de deur uitgaat.

Frambozenblad thee

Dit blad bevat een samenstelling genaamd Fragine, die de baarmoederwand versterkt. Dit helpt tegen krampen en hevige en langdurige bloedingen. De smaak is niet fantastisch, maar met twee kopjes van deze thee per dag, is het al mogelijk om je baarmoederwand te versterken.

IJzer

Als je als vrouw ijzer tekort komt, is het mogelijk dat jouw ongesteldheid langer duurt en heviger is. Maar juist door die hevige, lange ongesteldheid zul je nog meer ijzer tekortkomen. Het is dus verstandig om genoeg ijzer binnen te krijgen. Dit kan door middel van vlees, maar kan ook van plantaardige bronnen komen.

Slapen

Slapen kan helpen met klachtvermindering van alle symptomen van ongesteld zijn. Je lichaam krijgt de kans zich te herstellen, je hebt minder last van kramp en bloed minder. Je hormonen blijven beter op peil, je humeur wordt er beter op, je ziet er beter uit. Slapen helpt eigenlijk met álles.

Ongesteldheid is vaak vervelend en komt nooit gelegen, maar hoort bij godin zijn. Hopelijk helpen deze tips om die maandelijkse last wat dragelijker te maken. En vergeet niet om die reep pure chocolade te halen.

LEES OOK: De hilarische waarheid wat er zou gebeuren als mannen ongesteld zouden zijn

Elite daily

Reageer op artikel:
Ongesteld? Hier wat manieren om die tijd van de maand wat dragelijker te maken
Sluiten