Ongesteld? Met deze tips is de tijd van de maand een stuk minder pijnlijk

Leigh
Mens en gezondheid

Vanaf het allereerste moment dat je ongesteld wordt, weet je dat het minimaal nog veertig jaar gaat duren. Soms komen daar een hoop krampen en andere pijntjes bij kijken. Niet echt fijn. Gelukkig bestaan er dingen op de wereld waardoor ongesteld zijn een stuk dragelijker wordt:

Masturberen

Wil je van je vreselijke krampen af zijn? Masturberen is je antwoord, sekstherapeut Judith Golden vertelde aan Best Health magazine dat vrouwen die tijdens hun menstruatie masturberen minder last hebben van krampen, hoofdpijn én minder bloed verliezen. Say what?!

Lavendel

Lavendel is een heerlijk product. Naast dat het een fijne geur is, helpt het ook tegen krampen. Smeer een beetje lavendelolie op je buik en ontspan. Binnen vijf tot tien minuten zullen je krampen verdwenen zijn. Én, je huid wordt er ook nog eens zacht van.

Doe rustig met de koffie

Kan je niet zonder je dagelijkse kopje koffie? Probeer dit tijdens je ongesteldheid een beetje te verminderen. Koffie zorgt ervoor dat je eerder uitgedroogd bent, wat de pijn kan verergeren. Kan je het nou écht niet laten? Kies dan voor een kopje koffie met een schijfje citroen. Het helpt tegen de ongesteldheidspijn én tegen hoofdpijn.

Kaneel

Kaneel kan de heftig krampen in je buik verminderen. Dit komt doordat kaneel ontstekingsremmende en krampwerende eigenschappen bevat. Voeg bijvoorbeeld een stokje kaneel toe aan je thee, of stap over op kaneelthee. Je zult merken dat het werkt.

Gember

Voeg tijdens je ongesteldheid gember toe aan je maaltijden, of drink gemberthee. Al eeuwenlang staat gember bekend als een specerij dat voor veel medische problemen wordt gebruikt. Je ongesteldheidspijn zal minder heftig zijn dan gewoonlijk.

Eet producten die magnesium bevatten

Au, je komt maar niet van de krampen af. Maar wat is dan het beste om te eten? Belangrijk is dat je tijdens je ongesteldheid, magnesium inneemt. Je kunt kiezen voor magnesiumpillen of producten die magnesium bevatten. Magnesium helpt namelijk sneller calcium te absorberen en dat heeft invloed op die vre-se-lijke krampen. Producten die magnesium bevatten zijn bijvoorbeeld: pure chocola, bananen, vis, avocado’s, noten, bonen en linzen.

Vitamine E

Gebruik dagelijks pillen die vitamine E bevatten. Onderzoek wijst uit dat vrouwen die dagelijks vitamine E slikken, minder last hadden tijdens hun menstruatie. Dus, ren naar de dichtstbijzijnde winkel en sla een potje in. Zo kan je je al voorbereiden op de pijnlijke week van de maand.

En nu, een lekker stukje chocola?

LEES OOK: 12 x alles dat je mag doen als je ongesteld bent