Emma Plasmans
Emma Plasmans | LinkedIn Life 30 september 2020

Ook zo moe de laatste tijd? 6 tips om even lekker te ontspannen

Voel je je ook zo moe de laatste tijd? Heb je moeite met uit bed komen? Kun je de dag pas echt lekker beginnen na een heerlijke kop cappuccino of houd je overdag maar niet op met continue gapen? Dan is het hoog tijd dat je iets tegen je vermoeidheid doet. Ooit wel eens gedacht aan event ontspannen? Eventjes me-time? Dit is echt belangrijker dan je denkt.

Wij gaan je daarbij een handje helpen.

Tips om te ontspannen

Soms vergeet je door de alledaagse drukte, om even tijd voor jezelf te nemen. Echt even je rustmomentje pakken en te ontspannen. Maar probeer daar voor te waken. Het is juist zo belangrijk om te ontspannen. Dit geeft je juist meer kracht en energie om de dag door te komen. En het kan zo simpel zijn – om even heerlijk te ontspannen.

Psst, dit artikel makkelijk terugvinden? Bewaar het op Pinterest

1. Luister naar je favoriete muziek

Wist je dat dit nummer het meest ontspannende nummer is? Een continu ritme van 60 BPM (Beats Per Minute) zorgt ervoor dat je hersengolven en hartritme zich aanpassen aan het ritme. Ontspanning gegarandeerd!

Als je dit nou niets vindt, luister dan lekker muziek wat je wel mooi vindt. Doe dit dan wel met de Samsung Buds Live, deze oortjes hebben noise canceling – zo hoor je je muziek nog beter en zit je écht in het moment.

2. Neem eens een yogalesje

Dit is echt zo ontspannen. We begrijpen best dat het spannend is om voor de eerste keer naar een yogaklasje te gaan (ja, ook wij waren eerst een houten klaas), maar trust us – je leert het echt snel en het is echt fijn voor de geest. Woon je in Amsterdam? Ga dan eens naar Equal Yoga, alleen al van de ruimte word je één en al zen.

3. Zoen met je geliefde.

Ja, echt. Zoen eens wat vaker met je geliefde. Bij het zoenen komt het hormoon oxytocine vrij. En laat dit hormoon nou net het stresshormoon bestrijden. Het zorgt er dus voor dat jij na een goede zoensessie, er een stuk meer ontspannen bij loopt.

4. Eet chocolade

Wist je dat 40 gram donkere chocola per dag, ons helpt om met stress om te gaan? Dit komt doordat er vrolijke stofjes in di hersenen worden aangemaakt die ook wel bekend staan als bèta-endorfine. Conclusie: we mogen ongegeneerd 40 gram chocolade per dag eten, YES!

5. Neem een borreltje

En overdrijf daar natuurlijk niet in want wanneer je te veel drinkt, slaap je juíst minder goed in de nacht. Maar het goede nieuws: er is aangetoond dat een klein wijntje (of twee) ervoor zorgt dat je stressniveau iets daalt.

6. Kijk een humoristische film

We weten allemaal dat we gelukkiger worden van veel lachen. Ga maar eens na- wanneer je in een deuk ligt, ben je nooit gestresst. Juist om die reden is het belangrijk om lekker veel te lachen. Kijk een grappige film et voilà, bye bye stress.

Lees ook: Hoe je snel kunt ontspannen na een lange dag op je werk

Reageer op artikel:
Ook zo moe de laatste tijd? 6 tips om even lekker te ontspannen
Sluiten