Op deze manier is water drinken nooit meer saai

Je weet dat het gezonder is om een glas water te drinken in plaats van die zoete limonades en andere frisdranken. Toch grijp je elke dag weer naar een glas vol zoetigheid want je lichaam schreeuwt naar iets lekkers. Maar met deze simpele tips en weetjes is water nooit meer saai.

Fruit it

Fruit is rijk aan smaak en het is gezond. Het is daarom goed te combineren met het drinken van water. De volgende vier opties zijn allemaal bijna zonder calorieën en alles behalve saai:

1. Water met ijsklontjes van citroensap

Maak je wel eens ijsblokjes zelf? In plaats van alleen water te gebruiken, voeg ook een paar druppels citroensap toe en vries het in. De volgende ochtend haal je de blokjes eruit en doe je dit in je glas water. Ontzettend goed om je ochtend mee te beginnen voor je spijsvertering en zo krijg je direct een shot vitamine C binnen. En misschien nog wel het allerbelangrijkste, het is verfrissend en lekker.

Extra tip: als je naar het werk gaat kan je ook een paar ijsklontjes in een flesje water doen en meenemen.

2. Water met appel en kaneel

Neem twee of meer appels en was deze goed. Verwijder de klokhuizen en snij de appels in partjes. Gooi de stukjes appel in je glas water en doe er twee of die kaneelstokjes bij. Overgiet deze met water. Zet het een paar uur in de koelkast en je hebt een heel bijzonder drankje dat bijna geen calorieën bevat. Ook heel geschikt voor de winter door de warme smaak van kaneel.

3. Water met komkommer, citroen en munt

Een heerlijk drankje als je jezelf hebt voorgenomen om een avondje geen alcohol te drinken. Het heeft namelijk een beetje de smaak van een Gin Tonic en smaakt honderd keer beter dan een saaie Spa Rood. Zowel citroen als munt is rijk aan vitamine C en helpt je darmstelsel te kalmeren. Tevens kan het helpen bij het verlichten van hoofdpijn.

4. Water met zwarte bessen, limoen en munt

Vul je glas water met een aantal zwarte bessen, een paar schijfjes limoen en wat muntblaadjes. Zwarte bessen werken stimulerend voor de doorbloeding en versterken je immuumsysteem. Voor een wat sterkere smaak kan je de zwarte bessen pureren met een vork. Voor een optimale smaak doe je er goed aan om het water eerst een paar uur te laten trekken in de koelkast.

Buy it

Ben jij misschien een beetje lui om vers fruit in je water te gooien en haal je liever snel iets bij de supermarkt? Dan helpen de volgende tips je vast en zeker:

1. Spa met een smaakje

Tegenwoordig is er Spa met verschillende smaken zoals citroen, munt, grapefruit en blauwe blessen. Allemaal met 0 calorieën maar toch net even iets lekkerder dan een normaal glas water.

2. Siroop zonder suiker

In veel natuurwinkels en biologische supermarkten zijn verschillende suikerloze limonadesiropen te krijgen. Ze zijn iets duurder maar zeker gezond. Daarnaast zijn ze vaak in kleine verpakkingen te krijgen zodat je er altijd eentje in je tas kan stoppen en het vervolgens in je flesje water kan stoppen.

3. Kokosnootwater

Super gezond en exotisch van smaak. Ik veel biologische supermarkten zijn er verschillende varianten te koop. Bijvoorbeeld kokosnoot met ananas. De smaken zijn af en toe bijzonder, maar geef het een kans.