Dit is waarom je helemaal geen sixpack moet willen hebben, je leven wordt er niet leuker van

Inga Stoit 25 jun 2018 Nieuws

Op Instagram zien wij genoeg sixpack models voorbij komen. De één haar buik is nog platter dan de ander. Misschien droom jij er ook wel van om een strakke buik te hebben. Maar weet je wat, het is helemaal niet leuk om een sixpack te kweken. Het krijgen van zo’n buik vraagt namelijk enorm veel van je. En laten we eerlijk zijn, in al deze voorwaarden hebben wij toch helemaal geen zin?

Je ligt op het strand en ziet een vrouw met een mega sixpack voorbij lopen. Je vindt het mooi en vraagt je af of jij deze ook kan krijgen. Ja, dat kan. Maar hé, al het werk wat je ervoor moet doen is belachelijk veel. En eigenlijk wordt je leven er niet bepaald leuker op. In dit artikel lees je ALLES wat je moet doen voor die sixpack.

Sixpack regels

Eten

Ieder hapje telt wanneer het op jouw sixpack aankomt. Het maakt niet uit hoeveel crunches je doet, al doe jij er 1000 per dag – die donut is funest. Snacks als: bessen, appels, zoete aardappel, eieren, groene thee en dergelijke zijn toegestaan maar al het lekkers; moeten wij laten staan.

Een tijdje hou je dat ongetwijfeld vol. Maar voor eeuwig? Dat is nou niet echt heel leuk.

Crunches

Een paar simpele oefeningen thuis op jouw bed (crunches), doen vrijwel niks. Als jij die echte abs wil zien moet je veel zwaardere oefeningen doen. Denk aan: barbell squats, barbell deadlifts, burpees, kettlebell swings, roeien en hit circuits. Een serietje kijken en tegelijkertijd wat oefeningen doen, is dus helaas niet voldoende. Je zult je echt FLINK in het zweet moeten werken.

Gewichten

Om nog even door te gaan op het sporten, je zult heftige krachttraining moeten doen als je een sixpack wil. Hardlopen alleen is niet voldoende. Als jij een keiharde core wil, is het krachthonk daarvoor een vereiste. Zwaardere oefeningen waarbij jouw spieren onder druk worden gezet, zijn heel goed voor die poppende abs. Maar zwaar trainen is echt niet altijd even leuk. En dat je dan ook nog eens meerdere malen per week moet – want één keertje per week heeft geen nut – helpt ook niet mee.

Cardio

Toch zul je óók cardiotraining moeten doen. Zwaar trainen zorgt voor een betere verbranding, maar omdat jij niet de nieuwe hulk wil worden, is hardlopen alsnog nodig. Je moet dus én zwaar trainen én daarnaast ook nog eens hardlopen. Halleluja. Dan gaan wij toch echt liever voor die 100 crunches en een Netflix filmpje hoor.

Macronutrient

Marco’s worden opgedeeld in drie categorieën: eiwitten, vetten en koolhydraten. Als jij een sixpack wil krijgen, is het belangrijk om alles heel goed bij te houden. Je houdt per dag bij hoeveel je van wat binnen krijgt. Dat houdt in dat je ieder hapje telt en pff, laten we realistisch zijn; in dit gedoe hebben wij toch helemaal geen zin.

Maaltijden plannen

Jouw collega’s of medestudenten schepen de ene na de andere lekkernij op in de kantine. Dit zit er voor jou niet in. Jij als fitgirl zal altijd je eigen bakje eten bij je dragen. En keer op keer dit voedselpakket verzorgen, is een hele opgave. Daarnaast is het toch gewoon lekker om ook eens een keer een broodje knakworst mee te doen?

Sixpack vs genieten

Als je alle goede dingen van dit rijtje zou doen en alle slechte dingen zou laten, krijg jij ongetwijfeld een sixpack. Maar eerlijk is eerlijk, hoe belangrijk is dat nou echt? Leef een beetje. Geniet van het leven en laat je niet gek maken door al die Instagram sixpack models. Het is hun werk en niet dat van ons.

Wij genieten liever en zijn al blij met een redelijk plat buikje. Af en toe, doen wij iets van dit rijtje maar laten we genieten voorop zetten, dat is het allerbelangrijkst in dit leven.

Reageer op artikel:
Dit is waarom je helemaal geen sixpack moet willen hebben, je leven wordt er niet leuker van
Sluiten