Aha! Dit zijn de redenen dat jouw sixpack nog niet zichtbaar is

Laura Lammertse 13 jun 2017 Nieuws

Sta jij al sinds 1 januari 2017 fanatiek in de sportschool te knallen, maar zijn de blokjes nog steeds niet te tellen op jouw buik? Dan hebben we goed nieuws, want zo tover jij binnen no time die krengen op jouw lichaam. En ook als jij niet al sinds januari aan het strijden bent in de sportschool, heb jij met deze tips die sixpack onder snel die trui vandaag getoverd.

Liefde gaat door de maag en zo ook de liefde voor jouw lichaam. Natuurlijk is de sportschool fantastisch om kilo’s te verliezen, maar vergis je niet: met de juiste voeding zal jij al een aanzienlijk verschil merken aan jouw lichaam. En voeding zal nog wel eens voor die abs kunnen zorgen waarop je al weken hoopt.

Een sixpack koken

Zorgen voor de juiste voeding betekent zorgen voor een sixpack. Zolang jij die zak met chips en die acht wijntjes niet kan laten staan, zal het behoorlijk lastiger worden om jouw spieren volledig te trainen. Maar ook als jij gezonde producten eet, kan het fout gaan. Eet jij teveel koolhydraten of suikers, dan slaat jouw lichaam dit direct op als vet. Ongeacht dat je deze voedingsstoffen wél nodig hebt, zal jouw lichaam dit alsnog bewaren op jouw vethoopje en dat wil je juist voorkomen.

Als je teveel koolhydraten tot je neemt, kan jouw natuurlijk insuline dit niet meer bijbenen en zal het omgezet worden in vet. Insuline is normaliter verantwoordelijk voor het omzetten van koolhydraten in voedingstoffen, maar overschrijd je de dagelijkse hoeveelheid, is jouw insuline niet meer instaat om alles op te vangen.

natuurlijke suikers

Ook spannend zijn de natuurlijke suikers. Het klinkt gezond en fantastisch, maar deze suikers zijn wolfjes in schaapkleren. Je vindt ze bijvoorbeeld in sportdrankjes. Deze suikers zijn oorspronkelijk bedoelt voor topsporters die hun glucose niveau moeten aanvullen. Het lijken goede drankjes en ze beloven een hoop, maar je kan het vooralsnog beter houden bij een koud glas water.

Hetzelfde geldt voor voeding die jouw bloedspiegel doet verhogen. Lukt het jou niet om jouw giant abs tevoorschijn te laten komen? Dan kan het komen dat jouw dagelijkse voeding jouw bloedspiegel laat verhogen.

Een stapje naar de juiste richting

Bij een gematigd actieve levensstijl (oftewel: geen #fitgril), heb jij als vrouw zo’n 1800-2200 calorieën nodig op één dag. Om iets af te allen en gezond te blijven, wordt geadviseerd tussen de 1600 en 1800 te blijven. Dit kan je doen door de calorieën te verdelen over de maaltijden én géén enkele maaltijd over te slaan. Eet gezonde producten en vetten, zoals zalm en peulvruchten. Ook magere yoghurt en fruit zijn gezonde producten voor een steady en voedzaam ontbijt.

Al met al is het sporten in de sportschool niet voldoende en kan het door jouw voeding komen dat jouw blokjes verstopt zitten onder jouw winterhuidje. Probeer eens zes weken een gezond menu met veel voedzame producten en je zal een behoorlijk verandering in je lichaam merken. En niet alleen aan jouw lichaam van buitenaf; ook jouw energielevel zal omhoog gaan. Om meer te sporten natuurlijk. Of lekker te dansen in de club natuurlijk.

Hier een paar goede workout oefeningen: De Victoria’s Secret angel work-out is nu in Nederland en je krijgt er een super strak lijf van

Reageer op artikel:
Aha! Dit zijn de redenen dat jouw sixpack nog niet zichtbaar is
Sluiten