Snel honger na het ontbijt? Zo hou je het vol tot lunchtijd zonder snacken tussendoor

Heb je braaf je kommetje yoghurt naar binnen gewerkt, maar heb je al weer heel snel honger na het ontbijt? Dan verdwijnt je hand waarschijnlijk binnen de kortste keren in de koektrommel. Niks mis mee af en toe, maar zó hou je het wel vol tot lunchtijd.

Allereerst: lekker snacken is prima.  Maar iedere dag een gevulde koek op het station halen én een muffin bij aankomst op werk, is misschien wat te veel van het goede. Daarom een aantal fijne tips, om langer een vol gevoel te hebben.

Minder snel honger na het ontbijt door rustig te eten

Als je altijd je ontbijtje in een paar seconden naar binnen werkt, is dat de eerste gewoonte die je kunt proberen te veranderen. Want wanneer je snel eet, voel je niet gauw dat je vol zit. Door deze jachtige start van de dag, blijf je hongerig. Dus sta ietsje eerder op en ga rustig zitten met je ontbijtje.

Probeer te minderen met suiker

Helaas, maar die zoete cornflakes of cruesli zijn niet echt de beste keuze. Wel de lekkerste, we weten het. Maar als je langer vol wilt blijven, kun je deze beter skippen. Suiker laat je bloedsuikerspiegel stijgen, waardoor je sneller trek krijgt. Kies liever voor vezels en groente, bijvoorbeeld een groente smoothie.

Proteïne is de key

Je hoort er veel over, en dat is niet voor niks. Start de dag met eiwitten, en je zult verbaasd zijn hoe lang je vol zit. Inspiratieloos? Een simpel gekookt eitje op een bruine spelt boterham volstaat prima. Maar ook een smoothie met proteïne poeder is een goed plan. Of een broodje avocado en zelf, bijvoorbeeld.

Vergeet niet te drinken

In de ochtend ben je al lang blij als je op tijd de deur uit bent. Maar toch is het belangrijk om voor je ontbijt een groot glas water te drinken. En wanneer je gedurende de ochtend veel water en thee drinkt, zul je ook minder snel trek krijgen. Soms verwarren we honger met dorst, en zo tackel je ook deze gewoonte.

Nu zijn wij de laatste die zeggen dat je niet moet eten als je honger hebt. Heb je toch echt trek, en moet je nog een paar uur tot lunchtijd? Kies dan voor een gezonde snack, zoals een banaan of een dadel met wat ongezouten nootjes. Lekker en gezond tegelijk. Je kunt het, girl.

Met deze fitness oefeningen kun jij razend snel afvallen zónder al te veel moeite

Harpers Bazaar

Reageer op artikel:
Snel honger na het ontbijt? Zo hou je het vol tot lunchtijd zonder snacken tussendoor
Sluiten