Sportjunkie Loes: Zo krijg je wél zin in een workout

Lotte

Sportjunkie Loes gaat je iedere maandag motiveren om je body en booty te trainen. Om uit de luie stoel te komen of je handen uit de snoeppot te houden. Ze heeft een eigen bootcamp en knows the drill. Maar hello, haar body is om jaloers op te worden en toch kan ze altijd toegeven aan haar grote liefde voor zoetigheid. Maar Loes zou Loes niet zijn als ze het wel ontzettend leuk voor je maakt. Let’s train. Deze week een nodige portie motivatie.

Sport Power – Zo krijg je zin.

Niet iedereen is van nature een sportjunkie die continue de behoefte voelt om te bewegen. En dat is oké. Maar klaag je over jezelf, stort je energielevel naar nul als je thuiskomt van je werk en wil je daar verandering in brengen? Dan is dit jouw moment. Ga rechtop zitten, adem even diep in en uit en lees de volgende acht tips voor goede zin.

1. Turn it up

Pak je telefoon of laptop (als dat niet teveel moeite kost). Zoek een vette playlist (met minimaal 140 BPM) en knal ‘m aan. Hard! Beweeg, ga los en vergeet niet je sportspullen te pakken. Misschien helpt mijn ‘On the run’ playlist op Spotify.

2. Motivation – Go Go Go

Waar sexfilmpjes helpen bij je sexdrive, zo werken sportfilmpjes ook om jou in sport extase te krijgen. Kijk naar inspirerende visuals, quotes of video’s en voel die sportdrang in no time opborrelen. Typ zoekwoorden als fitness motivation in op Youtube en je hebt zo een hit. Bijv Bodyrock.tv (kijk niet naar hoe ze eruit zien) en Beach Bum Workout (waan je op het strand). Ook op Pinterest en Instagram vind je genoeg materiaal.

3. Voor wat, hoort wat

Wees streng voor je zelf (want kom van die bank!) en toch aardig. Beloon jezelf met iets waar je het voor doet. Dat hoeft natuurlijk niet altijd iets kostbaars te zijn. Je kunt jezelf ook belonen met een geweldige serie op tv, iets lekkers of een tijdschrift. “Ik ga eerst sporten en dan mag ik lekker die heerlijke feel good movie kijken.”

4. Do it for the boy/girl

Er is vast wel een leuke kerel op de sportschool waar je graag je best voor doet. Ook als je buiten traint zou het zomaar kunnen dat je leuke mensen tegenkomt die hetzelfde moment pakken als jij waardoor je net even wat harder gaat lopen… Toch? Maak er je motivatie en sport van om ze steeds weer tegen te komen. Maarre, niet doorslaan natuurlijk.

5. Hulplijn

Vraag een vriend of vriendin om je motiverende berichtjes te sturen die je in de actiemodus krijgen. Spreek van tevoren de momenten af en welke teksten/plaatjes je juist wel/niet stimuleren en ga ervoor. Hilarisch om terug te lezen als je je vriendin vraagt om je dikke zeug te noemen.

6. Mantra

Plan je sportmoment in en zorg dat je er de hele dag mee bezig bent. Vanavond ga ik sporten. Vanavond ga ik sporten. Vanavond ga ik sporten. Hierdoor richt je je de hele dag op je workout en kan het niet missen. Stay focussed.

7. Lekker kleurtje

Dit geldt alleen voor sporten in de buitenlucht (in het voorjaar/zomer). HIervan word je bruiner dan dat je op je tuinstoel achterover leunt. Dus kom maar door met die zonnestralen.

8. Kick-ass gevoel

Met hondenweer, wind en vrieskou blijven de meeste mensen binnen zitten. Hoe stoer is het als JIJ wel gewoon je spullen pakt en buiten gaat trainen of richting de sportschool gaat. Houd dat enorme ‘I kick-ass gevoel’ in gedachten en ga gewoon. Vergeet het niet te delen met je omgeving want dan heb je zo een aantal complimenten te pakken.
En natuurlijk kan ik nog genoeg redenen bedenken waarom sporten goed voor je is, maar voor nu is dit vast wel even genoeg.

High five,
Marloes

Heb je motivator Loes vaker nodig dan één keer in de week? Haar persoonlijke blog lees je hier of volg haar op Instagram.