Zo zorg je voor je lichaam als je je futloos voelt in stressvolle tijden

We hebben er allemaal wel eens last van: stress. En niet zo’n beetje ook. Je voelt je er soms ellendig en moe door en dan is het ontzettend belangrijk dat je goed voor jezelf blijft zorgen. Als je onderstaande zes dingen blijft doen weten we zeker dat je je snel minder futloos gaat voelen.

Bye, bye stress. Dankzij deze zes tips voel je je niet langer futloos in drukke periodes.

1. Gun jezelf voldoende slaap

Slaap is essentieel als je moe bent en dat klinkt natuurlijk heel logisch maar dat is niet altijd even makkelijk. Als je eenmaal in bed gaat liggen begint het piekeren vaak. Probeer op die momenten ademhalingsoefeningen te doen of zet een rustig (piano)muziekje op zodat je lichaam en hersenen zich kunnen ontspannen.

2. Drink genoeg

Als je niet genoeg drinkt droog je uit en dat heeft allerlei effecten op je lichaam. Op hoofdpijn zit je nu al helemaal niet te wachten en als er al veel stress op je schouders rust wordt dat alleen maar erger.

3. Eet goed

Zorg goed voor jezelf als het om je eten gaat. Eet gevarieerd en laat ongezonde suikers (waar je een kick van krijgt) staan. Het kan helpen om vast voor de hele week boodschappen te doen. Daarmee voorkom je dat je met honger in de supermarkt staat en ongezonde dingen gaat kopen waar je je uiteindelijk nog futlozer door voelt.

4. Plan tijd in voor jezelf

Al heb je het gevoel dat je nog duizend deadlines moet halen, plan ook tijd in voor jezelf. Je gaat het niet lang volhouden om continu door te knallen. Al is het om de twee uur een kwartiertje pauze, het zal je ongetwijfeld goed doen.

5. Sporten

Sporten kan enorm helpen om je gedachten te parkeren. Leef je uit op een bokszak of sluit je aan bij een fijne yogaschool waar je twee keer per week even helemaal tot jezelf kunt komen.

6. Plan leuke dingen in

Plan leuke dingen in met vriendinnen, je lover of je familie. Als je wat hebt om naar uit te kijken en bij weg te dromen helpt dat ook om wat meer te relaxen.

Ervaar je stress op je werk? Denk hier dan eens aan.

Dag stress! Zingen met je collega’s zorgt voor minder stress op de werkvloer

Reageer op artikel:
Zo zorg je voor je lichaam als je je futloos voelt in stressvolle tijden
Sluiten