Hoi platte buik! Dit is wat je moet weten als zo’n wasbordje jouw doel is

Eerlijk is eerlijk. Is een platte buik iets wat bovenaan je bucketlist staat? Dan kun je sporten wat je wilt, maar uiteindelijk zou je anders moeten eten om de vetjes weg te krijgen. Hoe dan ook, de volgende tips helpen je om in de buurt te komen van zo'n platte modellenbuik. Voor wie dat wil, hè?

Tips voor een platte buik

Hé, er is niemand die zegt dat je een platte buik moet hebben. Maar je hebt op dit artikel geklikt en bent dus op zoek naar tips om toch platter voor de dag te komen. Eén tip: vergeet crash diëten.

Maar er zijn wél dingen die je kunt doen om op een gezonde manier bezig te zijn met je lichaam. Lees in dat geval vooral verder.

1. Drink minder alcohol

Dit klinkt als een no-brainer en eerlijk, dat is het ook. Het beste resultaat bereik je door helemaal geen alcohol meer te drinken, maar hé… Een mens wil ook wat. Het minste wat je kunt doen is minder alcohol drinken.

Ga je naar een borrel? Houd het dan bij één glas alcohol in plaats van vijf biertjes. Wedden dat je snel verschil merkt?

2. Eet genoeg

Een platte buik komt niet vanzelf. Dat betekent alleen niet dat je jezelf moet uithongeren. Integendeel zelfs, zorg juist dat je voldoende eet. Volgens voedingsdeskundige Diane Henderiks verbrand je namelijk niet meer vet als je te weinig eet.

Sterker nog, je bereikt het tegenovergestelde effect. Gewoon voldoende blijven eten, dus.

3. Voeg gember aan je dieet toe

Volgens Diane is het een heel goed idee om gember aan je eten en drinken toe te voegen. Net als pepermunt en kamille heeft dit een positief effect op je spijsvertering. En dat niet alleen, het kan zelfs een opgeblazen gevoel verminderen.

Met andere woorden: je buik is dan een stuk platter zonder dat je er echt iets voor hoeft te doen.

4. Staar je niet blind op buikoefeningen

Natuurlijk kun je 100 crunches per dag doen, maar daar krijg je heus niet een platte buik van. Diane beweert dat je tijdens het sporten vooral op de rest van je lichaam moet focussen. De overige 10% die over blijft is voldoende om je buik te trainen.

Sport je een uur? Dan hoef je in principe dus ‘maar’ zes minuten aan je buik te spenderen.

5. Train grote spiergroepen

Ja, het eten is belangrijk als je een platte buik wil. Maar sporten helpt ook. Om meer calorieën te verbranden helpt het om grote en zelfs meerdere spiergroepen te trainen. Een goede oefening hiervoor is bijvoorbeeld een squat en lunge.

Als je goed traint zorg je ervoor dat je spieren steeds zichtbaarder worden, waardoor de platte buik eerder binnen handbereik is.

Reageer op artikel:
Hoi platte buik! Dit is wat je moet weten als zo’n wasbordje jouw doel is
Sluiten