Dit is hoe vaak het goed is om te trainen om op hetzelfde gewicht te blijven

Op dit moment ben je tevreden met je gewicht. Of dit nu is omdat je er nu heel hard voor hebt getraind of altijd al blij was over hoe je eruitzag. Maar op welke manieren kun je je huidige gewicht behouden? Een expert vertelt.

Volgens Fatima Cody Stanford is de truc wekelijks sporten. Mensen die dit doen zouden (ongeveer) op hetzelfde gewicht blijven.

Hoeveel dagen trainen om op gewicht te blijven?

Het is wel erg zwart-wit als er een universeel aantal dagen bestaat wat voor iedereen gelijk is om op je gewicht te blijven. Uiteindelijk is elk lichaam anders. Maar wanneer je ongeveer drie à vier keer per week sport is dit vaak genoeg om op hetzelfde gewicht te blijven.

Wanneer je meer traint om je spieren sterker te maken kan het natuurlijk zijn dat je wat meer aankomt omdat je spieren groter worden. Maar wanneer je je vooral focust op cardio, blijf je hoogstwaarschijnlijk op hetzelfde gewicht.

Balans, balans, balans

Nu is het belangrijk om niet opeens een heel ander eetpatroon uit te proberen. Een chocolaatje kan z’n tijd en daar kunnen we ook zeker niet zonder. Net als het wijntje op de zaterdagavond. Maar probeer over het algemeen gezond voedsel binnen te krijgen. Dan voel je je energieker en lekkerder in je vel.

Uiteindelijk gaat het erom dat jij je lekker voelt. Zolang jij maar gelukkig bent met hoe je eruitziet en hoe je je voelt. Dan is het belangrijk om gewoon lekker door te gaan met waar je mee bezig bent.

Lees ook: Wil je een platte buik zónder te sporten? Met deze tips behaal jij je doelen makkelijker

Reageer op artikel:
Dit is hoe vaak het goed is om te trainen om op hetzelfde gewicht te blijven
Sluiten