Uitdaging: Afvallen in de rol van Carrie Bradshaw

Lotte

Hoofdredactrice Lotte is de uitdaging aan gegaan, afvallen onder begeleiding. Gaat dit echt werken?

Carrie Bradshaw eet ook

Als ik zei dat ik vorige week een killer agenda had, dan had ik niet door wat er nog komen ging. Naast de oh zo drukke Beautify werkzaamheden werd ik last minute gevraagd voor een tweedaagse shoot voor een groot merk.

Voor de opnames van merk X kroop ik in de rol van van Carrie Bradshaw. ’s Ochtends gaat de wekker vroeg, ontzettend vroeg. Voor de spiegel alvast oefenen om een beetje in je rol te komen en de teksten nog één keer door te nemen. Snel mijn bakje inpakken met koelelementen, kipfilet, crackers en komkommer.

Tijd bestaat niet

Aangekomen op locatie begint de rush. Scene na scene wordt opgenomen en tijd lijkt niet meer te bestaan. Nadat ik krampachtig probeer om weer mijn eetritme erin te houden, helpt het werkschema niet echt mee. ’s Avonds om half 10 besefte ik dat ik al vijf uur lang niets meer had gegeten en dat avondeten niet ingecalculeerd was. Modellen eten niet. Soort van. Ik wel. Toch maar die ene kaasstengel gepakt en opgegeten onder het mom van beter iets dan helemaal niets. Als afsluiter drinken we een drankje. Dat ene wijntje heb ik zo verdiend dat ik er echt geen nee tegen ga (en kan) zeggen.

Dat ene witte bolletje dan maar

De andere dagen waren net zo. Ik probeerde overdag aan mijn patroon te houden maar naarmate de dag vorderde ging het mis. Het avondeten sloeg ik over of ik pakte toch dat witte bolletje met kaas om maar iets te eten. Anders val ik om. Dat kan natuurlijk helemaal niet de bedoeling zijn.

Plussen op de weegschaal

En toen ging ik wegen, 0.4 kilo eraan. Slik, dit is niet oké. De hele week ‘let’ je op je eten, ben je ermee bezig, frustreert het je (zeker als het niet lukt) en dan staat er gewoon ‘plus’ op de weegschaal. Dit moet anders. NewFysic coach Marijke geeft tips:

Tip 1: voorbereiding

Kook vooruit. Nu hoef je niet het hele gerecht al klaar te maken maar je kunt wel groentes grillen en in de koelkast bewaren of vlees een avond van te voren bakken. Zorg dat je genoeg salade in huis hebt. Wraps zijn ook een handige om mee te nemen, met zalm en rucola bijvoorbeeld.

Tip 2: zet een reminder op je telefoon

Er zijn genoeg momenten waarop je op je telefoon kijkt. Ik helemaal: even Beautify checken, mail bijwerken, een selfie maken of een belletje doen. Door de reminder weet je dat het weer tijd is om te eten. Heb je tijd voor je telefoon? Dan ook voor een yoghurtje.

Tip 3: water bij de wijn

Drink altijd twee glazen water bij dat ene kleine wijntje. Dan heeft je lichaam er geen last van en gaat ‘ie niet op je heupen zitten. Fijn.

Deze week ga ik zo ontzettend streng doen. Ik ben benieuwd!