Laura Lammertse
Laura Lammertse Nieuws 19 juli 2017

Strakke buik: Met deze easy vakantieworkout blijf jij de hele zomer fit

Maanden trainde je hard om er goed uit te zien in je bikini. Je voelde je lekker in je vel, maar toen werd het zomer en bleek het best lastig om alle terrasjes en barbecues te weerstaan. En ook op vakantie draait het om lekker eten. Gelukkig hebben we hier een paar workout oefeningen die jij tijdens je vakantie kan doen waardoor je de hele zomer door fit blijft.

Biertje hier, bitterbal daar, nacho’s zus en taartjes zo; zomervakantie lijkt wel Kerstmis. Eigenlijk is het zonde om eerst weken, laat gerust zeggen maanden, voor een fitgirl body te trainen om vervolgens alles overboord te gooien eer dat die zonnestralen de hoek om komen. Hier zijn daarom zes gemakkelijke workouttips die jij overal kan uitoefenen. Én ze zijn van de PLTS studio in Amsterdam en daarmee is een beach body verzekerd.

Workout 1: Lunges #1

De eerste lunges zijn de normale lunges met één been voor en één been achter. Per been doe je drie keer twintig herhalingen. Wil jij het naar een hoger niveau tillen, doe dan een opgerolde handdoek onder jouw voet, zodat je wat dieper kan zakken.

Workout 2: Lunges #2

Dit zijn de zijwaarde lunges. Je stapt met één been opzij en zakt door dat been, terwijl je je andere been gestrekt houdt. Deze oefening doe je ook drie keer met twintig herhalingen. En hetzelfde geldt: wil je de oefening wat zwaarder maken, leg dan de opgerolde handdoek onder jouw voet. Ze noemen dit ook wel de towel slide.

Workout 3: Hip trust

Wie wordt er nou niet gelukkig van ronde, stevige billen? Met de hip trust onderhoud jij jouw booty gemakkelijk en deze oefening kan jij gewoon op jouw kamer of op het strand uitvoeren.

Leg je schouders plat op de grond en duw jouw heupen en billen omhoog. Leg een handdoek onder jouw voeten om de oefening uitdagender te maken. Doe dit drie keer twintig herhalingen.

Workout 4: van plank naar pike

Pike? Ja dat is die oefening waar jij lekker met jouw billen de lucht in mag terwijl jouw handen en voeten op de grond staan, lijkt een beetje op de downward facing dog.

Begin eerst in een hoge plank, dat wil zeggen: niet steunen op jouw ellenboog, maar op jouw handen. Loop dan met jouw handen richting jouw voeten tot je een soort menselijk driehoekje vormt. Houd beide oefeningen een goed aantal seconden vast en herhaal deze oefening 30 keer.

Workout 5: The Hundred

Om vast met de deur in huis te vallen: deze oefening moet je ook honderd keer doen. Ga plat op je rug liggen en hou je benen in een hoek van negentig graden. Span je buikspieren aan, til je hoofd op, recht je armen langs je lichaam en beweeg ze naar beneden alsof je lucht naar beneden duwt. Is dit te gemakkelijk? Hou dan je benen in plaats van in de hoek, recht of schuin omhoog. Wedden dat jouw buikspiertjes hiervan een oppepper krijgen.

Workout 6: De Triceps dips en push-ups

Zoek een gemakkelijk bankje, of bijvoorbeeld een muurtje en doe hierbij de triceps dips. Plaats je handen naast je billen, strek je benen vooruit, laat je zakken en duw jezelf weer omhoog. Doe dit drie keer vijftien herhalingen.

Ook de push ups kan jij gemakkelijk overal doen. En je hoeft heus niet vanaf een vieze grond te werken. Ook bijvoorbeeld een aanrecht werk fantastisch. Hoe verder jij jouw benen van jouw handen zet, hoe zwaarder het wordt. Herhaal deze oefening drie keer vijftien herhalingen.

Kortom, een snelle en gemakkelijke workout waarmee jij jouw lang afgetrainde summer body kan onderhouden. Dan hoef jij je gelukkig helemaal niet schuldig te voelen bij het eten van dat extra ijsje of de heerlijke wit biertjes die jij achteroverslaat als limonade. Geniet van de zomer en geniet van jezelf.

Misschien is dit ook een leuke toevoeging voor jouw zomervakantie: 10 x de grappigste badpakken voor deze zomer

Reageer op artikel:
Strakke buik: Met deze easy vakantieworkout blijf jij de hele zomer fit
Sluiten