Last van wallen onder je ogen? Dít zou een oplossing voor je kunnen zijn

Pff, het is weer maandag. Donkere kringen onder je ogen gebeuren heel snel en het liefst wil je er meteen weer vanaf. Het heeft namelijk effect op je mood en hoe anderen je zien. Je ziet er gewoon uitgeput uit met wallen, hoewel je dat misschien wel helemaal niet bent. Die donkere kringen onder je ogen kunnen door veel dingen komen.

Zo kan je wallen krijgen door bijvoorbeeld bepaalde gewoontes, de mate van pigmentatie onder je ogen en genetica. Wij vertellen je een paar manieren hoe je hier vanaf kunt komen.

Oplossingen voor wallen onder je ogen

Je lifestylekeuzes hebben effect op de aanwezigheid van je wallen. Natuurlijk kan te weinig slaap leiden tot wallen, maar ook roken, bepaalde allergieën en de hoeveelheid zon waarmee je in aanraking komt. Hiervoor kan je simpele oplossingen bedenken, zoals meer slapen, stoppen met roken en zonnebrand dragen.

Dit zijn de eerste dingen waar je naar kijkt als je veel last hebt van wallen. Als dit niet werkt, zou je verder naar andere oplossing kunnen zoeken. Zo kan je kijken naar je voedsel en naar supplementen. Daarnaast kan je die donkere kringen natuurlijk altijd verstoppen onder je make-up.

Psst, sla dit artikel op voor later met Pinterest.

Voeding tegen wallen

Er zijn een aantal soorten voedsel die werken tegen de donkere cirkels onder je ogen. Dit zal op korte termijn niet zichtbaar zijn, maar op lange termijn zeker meehelpen.

1. Tomaten

Lycopeen is een helderrood carotenoïde dat de kleur van een tomaat definieert. Dit stofje beschermt bloedvaten en zorgt voor een betere bloedcirculatie en helpt dus tegen wallen.

2. Komkommer tegen wallen

Komkommer staan erom bekend dat het vol met water zit en dit is dan ook een voordeel tegen de donkere cirkels onder je ogen. Door veel water in te nemen worden de gebieden onder je ogen goed gehydrateerd en is de kans op wallen minder groot.

3. Sesam zaadjes

De antioxidanten in sesam zaadjes kunnen de symptomen van vermoeidheid verbeteren, die waarschijnlijk je wallen veroorzaken. Daarnaast bevatten sesam zaadjes vitamine E, een goed vitamine voor je ogen.

4. Bessen

Donkere bessen bevatten een antioxidant dat net als tomaten een stofje in zich hebben die ervoor zorgt dat de bloedcirculatie op de plekken waar je vaak wallen krijgt stimuleert. Op deze manier krijgen deze plekken meer zuurstof en worden je wallen minder.

5. Watermeloen

Een watermeloen bevat alle voordelen van een tomaat en een komkommer in één. Een watermeloen bevat veel water en bevat ook het stofje lycopeen.

Supplementen tegen wallen

Een oplossing op kortere termijn zijn supplementen. We vertelden je eerder al wat supplementen voor je huid kunnen doen en zo ook voor de donkere cirkels onder je ogen. Dit zijn de supplementen die je het beste in kunt nemen als je snel last hebt van wallen:

1. IJzer

Bloedarmoede is een grote bijdrager als het gaat om wallen. Misschien denk je dat dit het probleem niet kan zijn, maar bloedarmoede komt vaker voor dan je denkt. Daarnaast is het wel heel makkelijk om op te lossen, namelijk met ijzer supplementen.

2. B12

Als je veel vegan of vegetarisch eet, zou je een tekort kunnen hebben aan B12 – dit kan zorgen voor wallen.

3. Vitamine K

Vitamine K zorgt voor een sterkere bloedcirculatie, het is hierboven al verteld hoe belangrijk dit is om wallen te voorkomen. Vitamine K is daarnaast ook goed voor je botten – twee in één.

4. Vitamine C tegen wallen

Vitamine C is verantwoordelijk voor het stimuleren van de collageen productie in je lichaam. Een belangrijke factor als het gaat om de aanwezigheid van die donkere cirkels onder je ogen. Het verminderd daarnaast photo-damage, wat een andere stimulator kan zijn voor wallen door de aanwezigheid van de zon.

Lees ook: Oogcrème: waarom ook jij het nodig hebt en welke je centen waard zijn

Reageer op artikel:
Last van wallen onder je ogen? Dít zou een oplossing voor je kunnen zijn
Sluiten