Esther Leloux en Julie Hotchkin over We Are Eves: “Slechte producten maskeren met fancy marketingtrucjes heeft geen zin”

Iedere maand gaat Beautify in gesprek met inspirerende creatievelingen. We gaan met ze in gesprek om ze niet alleen een podium te bieden, maar om ook meer te weten te komen over de merken én het gezicht erachter. Wat dreef deze mensen om te doen wat ze doen, waar komt hun passie voor beauty vandaan en wat moet er volgens hen nou echt veranderen aan de beauty-industrie? Je leest het in deze rubriek.

Van beauty-guru’s tot ondernemers, alle soorten inspirerende creatievelingen komen voorbij. Deze keer: een interview met Esther en Julie, de founders van We Are Eves – het eerste beautynetwerk met 100% eerlijke cosmeticareviews. Én al 25 jaar goede vriendinnen.

De vrouwen achter We Are Eves: Esther Leloux en Julie Hotchkin

Voor We Are Eves is ontstaan, had Julie een achtergrond in operations en werkte ze bij adidas, waarbij ze verantwoordelijk was voor een team van 250 mensen in Europa. Esther heeft een strategische achtergrond en was werkzaam in de advertising en marketingindustrie.

Safe to say dat de twee heel verschillend zijn (zo doet Esther veel aan yoga en is Julie een fanatieke voetballer). Esther is de CEO en Julie is de COO van We Are Eves.

We Are Eves

We Are Eves is ontstaan omdat Esther en Julie beiden een platform misten waar je betrouwbare informatie kan vinden over alle producten in de markt, zónder gepromote posts en berichten. Content gemaakt door echte vrouwen, met eenzelfde profiel zoals jijzelf.

En dat niet alleen, hoe mooi zou het zijn als je op zo’n platform ook je eigen wishlist kunt verzamelen? Ideaal voor als je weer op zoek bent naar een echt goed product wat precies bij je wensen past. En toen werd We Are Eves geboren.

De missie en visie

Met We Are Eves willen Esther en Julie het meest betrouwbare beautynetwerk van Europa worden. Een soort TripAdvisor voor de beauty-industrie.

“Onze community voelt zich heel vertrouwd op ons platform, vrouwen delen persoonlijke issues en helpen elkaar verder. We zijn enorm trots als onze members ons laten weten dat ze dankzij de reviews op We Are Eves bijvoorbeeld eindelijk een product gevonden hebben tegen een groot beauty issue (acne, rosacea, pluizig haar, etcetera) en zich door de eerlijke content op We Are Eves een stuk zelfverzekerder voelen,” aldus Esther.

Zo werkt het

Het platform werkt als volgt: members delen op We Are Eves eerlijke reviews over allerlei soorten producten. Werkelijk alles kan gereviewd worden; van organic tandpasta tot de mooiste oogschaduwpaletten.

Verder heeft iedere member een eigen “Shelfie”, dit is jouw persoonlijke online beautyplankje. “Door jouw Shelfie te vullen met producten, krijgen wij een goed idee welke merken jij interessant vindt. En dat is handig want zo kunnen wij – als je wilt – relevante content en toffe promoties van merken waar jij in geïnteresseerd bent met je delen.”

Op dit moment telt We Are Eves 25.000 members. Daarnaast kent het platform ook een Beauty Editor programma. Iedere member kan zich hiervoor aanmelden. Als Beauty Editor mag je gratis speciale producten reviewen en kom je in aanmerking voor events of leuke samenwerkingen. Sounds good.

De cosmeticawereld

“Wij geloven dat het echt tijd is voor een nieuw perspectief op beauty in het algemeen. Eentje met minder filters en meer eerlijkheid. In de beauty-industrie worden natuurlijk altijd al veel onrealistische beelden en beloftes gedeeld. Vrouwen geloven dit niet meer en hebben behoefte aan meer echtheid.

Dat zie je ook aan de trend onder influencers om de “flawless” plaatjes los te laten, ook op TikTok zie je dat echtheid key is. Logisch ook, echtheid is onweerstaanbaar.”

Als we Esther en Julie vragen naar één wens voor de beauty-industrie, is het antwoord simpel: “Minder filters, meer eerlijkheid. Het heeft denk ik weinig zin om bang te zijn voor eerlijke content en slechte producten te maskeren met fancy marketingtrucjes. De doelgroep prikt er dwars doorheen als een product niet echt goed is.”

Goals

Als we de twee vragen naar de plannen voor We Are Eves over vijf jaar, vertellen ze dat ze zich de komende jaren gaan bezighouden met de groei van het platform en internationale uitbreiding.

Over de toekomstplannen zijn Esther en Julie ook duidelijk. “We hopen dat alle vrouwen in Nederland over een tijdje We Are Eves kennen en weten te vinden voor eerlijke advies als ze op zoek zijn naar een nieuw beautyproduct of een oplossing voor hun beauty issues.”

Reageer op artikel:
Esther Leloux en Julie Hotchkin over We Are Eves: “Slechte producten maskeren met fancy marketingtrucjes heeft geen zin”
Sluiten