Hekel aan sporten? Zo beweeg je voldoende op een dag zonder daar veel voor te hoeven doen

Eerlijk is eerlijk. Jij weet zelf ook wel dat er van die gezonde voornemens voor 2019 niet veel terecht gaat komen. In dat geval kun je maar beter de lat een stukkie lager leggen. We hebben de perfecte workout voor je samengesteld waardoor je zonder al te veel moeite toch genoeg beweegt. Winnen.

Wie voldoende beweging wil krijgen op een dag moet niet te moeilijk denken. Dankzij deze acht manieren blijf jij in 2019 hartstikke fit zonder daar al te veel moeite voor te hoeven doen.

1. Pak de trap

Pak op alle mogelijke momenten de trap in plaats van de lift of de roltrap. Dus ja, ook als je ‘s ochtends om 7.00 uur op het station staat (en nog niet helemaal wakker bent) pak je gewoon de trap. De lift is al helemaal verboden gebied komend jaar. Hou dit drie weken vol en je bent eraan gewend.

2. Fiets naar je werk

Pak elke dag de fiets naar je werk ook al is het maar een pietluttig stukje. Ook als je de trein pakt en aankomt op een station stal je daar gewoon je fiets zodat je dat laatste stuk nog een sprintje kunt trekken naar je werkplek.

3. Doe bil-aanspan-oefeningen voor de TV

Als je toch een beetje bil wil kweken en daar niet voor naar de gym wil gaan kun je voor de TV een paar simpele oefeningen doen. De bil-aanspan-oefening kan zelfs zittend op de bank worden gedaan. Knijp gedurende vijf minuten je billen steeds vijf seconden samen en laat ze dan weer los.

4. Laat de schattige puppy van je buren uit

Dit voelt al helemáál niet als sporten. Je buren vinden het vast geen probleem als jij aanbiedt om hun puppy zo nu en dan uit te laten. Dit voelt echt niet als sporten, maar je krijgt ruim voldoende beweging als je 20 minuutjes gaat wandelen met dat fluffy beestje.

h2>5. Nog beter: neem zelf een puppy

Nóg beter: neem zelf een hond. Dan moet je minimaal drie keer per dag de deur uit om buiten een rondje te wandelen met je trouwe vriend. Het is A) een goede workout B) een hond is schattig en C) misschien ontmoet je wel de ware op het uitlaatveldje. Cute toch?!

6. Opruimen

We klinken misschien een beetje als je moeder, maar… ‘ruim je kamer nou eens op’. Niet per se vanwege de enorme stapel kleding op de grond, maar je verbrandt er enorm veel calorieën mee. Een extra stok achter de deur dus om je kamer netjes opgeruimd te houden.

7. Uitgaan

Dit klinkt als een feestje, is het ook. Als je uitgaat, en niet te veel drinkt maar wel genoeg danst, weet je zeker dat je veel calorieën verbrandt. Als je de dag erna spierpijn in je kuiten hebt weet je al helemaal zeker dat je goed je best hebt gedaan op de dansvloer.

8. Seks hebben

Kan het nóg relaxter? Met een goed potje seks verbrand je natuurlijk ook calorieën. Sterker nog, alleen al door klaar te komen ben je weer 112 calorietjes kwijt. En pssst… we raden het niet per se aan maar als je je orgasme faked verbrand je nog eens dubbel zo veel calorieën. Hoeft hij niet te weten toch?!

Toe aan een intensievere workout? Probeer deze dan eens.

Kerstdiners er af sporten zónder je huis uit te gaan? Zo verbrand je 1000 calorieën binnen een uur

Yvonne Fulbright

Reageer op artikel:
Hekel aan sporten? Zo beweeg je voldoende op een dag zonder daar veel voor te hoeven doen
Sluiten