Yes! Voor eens en voor altijd: dáág cellulite

Ook al is het winter, van putjes in onze benen worden we nooit happy. En we weten dat als we in de zomer strak willen zijn, we daar nú iets voor moeten doen. Maar wat kun je dan het beste doen tegen cellulite?

Het slechte nieuws over cellulite is dat het genetisch bepaald is. Ook bepalen hormonen hoe je sinaasappelhuid eruit ziet. Vooral oestrogeen heeft er een handje van om de vetopslag in je cellen te bevorderen.

Het goede nieuws is dat je er ook zelf wat aan kunt doen. Koolhydraten zorgen bijvoorbeeld voor een hoge insulinespiegel, wat weer de aanmaak van vetcellen bevordert. Ook kan sporten helpen. Bewegen is goed voor je bloedcirculatie, wat je huid een oppepper kan geven. Bovendien versterk je je spierweefsels, waardoor de hobbelige verschijning van cellulite minder wordt. We hebben de vier beste oefeningen op een rijtje gezet. Zeg daarom maar: ‘bye‘ tegen de cellulite op je billen en bovenbenen.

Lunge kicks

Ga op de grond zitten: op je knieën en met je handen plat op de vloer. Je onderbenen raken dus de grond. Strek één been en kick naar achteren. Zorg dat je je voet flext. Herhaal die beweging steeds in sets van tien keer. Wissel dan van been.

Sumo squats

Daarmee train je je bilspieren, de voor- en achterkant van je benen en je dijen. Voor een sumo squat zet je je benen verder uit elkaar dan bij een normale squat. Draai je tenen naar buiten. Neem een gewicht, bijvoorbeeld een kettlebell in je handen. Vervolgens doe je alsof je gaat zitten, door je billen naar achteren te doen en door je knieën te gaan.

Crisscross

Ga nu met je billen op de grond zitten, je benen voor je en je handen achter je. Strek je handen en draai je vingers naar binnen, richting je billen. Kruis je benen door je rechterbeen over je linkerbeen te slaan en lift je heupen. Vervolgens strek je je rechterbeen en draai je ‘m naar de buitenkant. Pauzeer daar voor een seconde of twee en kruis je benen dan weer. Switch van been na een paar sets van tien herhalingen.

The bridge

Ook wel glute bridge genoemd. Ga op je rug liggen en zet je voeten plat op de grond. Houd je armen gestrekt langs je lichaam. Duw nu je billen richting het plafond. Let op dat je je armen, bovenrug en hoofd op de grond laat liggen. Laat je heupen daarna langzaam zakken. Je kunt de oefening verzwaren door een gewicht op je buik te leggen.

Op je zij

Ga op je linkerzij liggen. Gebruik eventueel je rechterhand als steun onder je hoofd. Je been beweeg je simpelweg omhoog en omlaag. Zorg dat je benen elkaar niet meer raken. Zo train je ook meteen je buikspieren. Ideaal!

LEES OOK: Met deze 6 super simpele trucs eet je gezonder zonder énige moeite

Reageer op artikel:
Yes! Voor eens en voor altijd: dáág cellulite
Sluiten