Zeg maar dag tegen die kipfiletjes: Mooie, strakke armen in een handomdraai

Lotte

Een handomdraai is wellicht iets overdreven, maar een setje mooie strakke armen is echt niet meer zo moeilijk te verkrijgen. Met de volgende tips hoef je niet meer bang te zijn voor spontaan zwabberende onderarmen.

Benodigdheden

Zorg allereerst dat je de juiste benodigdheden in huis hebt. Gewichten van 2,5 kilo zijn perfect om je armspieren mee te shapen. Ook is het fijn om een bankje aan te schaffen om oefeningen op of naast te doen.

Voor de volgende oefeningen geldt: Vier tot vijf keer per week een sessie van drie x twintig met pauzes van een halve minuut tussen de sessies in.

Bicep Curls

Bicep curls doe je als volgt. Zet je voeten op heupbreedte en ontspan je kniën. Til één voet op en zet deze iets verder weg weer op de grond. Zorg dat deze voet echter met alleen de tenen de grond raakt. Pak de gewichten op en breng ze naar je borst toe. Adem in. Adem weer uit wanneer je de gewichten laat zakken. Zorg dat je armen altijd parallel blijven en dat je je ellebogen netjes naast je lichaam houdt tijdens deze oefening.

Tricep Bench Dips

Deze oefeningen is speciaal tegen de kipfiletjes. Ga allereerst zitten op de bank. Zet vervolgens je handen op de rand van de bank zodat je vingers de rand vasthouden en je knokkels dezelfde kant opkijken als jij. Zet je benen in een iets wijdere 90 graden boog en schuif je billen van de bank. Je zit nu als het ware op een denkbeeldige stoel en je armen houden je in de boog. Buig vervolgens je armen en laat je derrière zakken. Duw jezelf vervolgens weer omhoog. Er komt tijdens deze oefening veel spanning te staan op je armen, but it work’s like a charm!

Standing Shoulder Presses

Deze oefening is ontworpen voor mooiere schouders en om de illusie te wekken van een dunnere waist. Ga rechtop staan met je voeten naast elkaar. Zet nu een voet naar achteren zodat je tenen achter de grond raken. Pak je gewichten en breng ze met je palmen naar buiten gericht naar je kin. Gehaald? Strek dan vervolgens je armen omhoog. Laat ze na een aantal tellen rustig weer zakken tot kinhoogte en breng ze vervolgens weer naast je lichaam.

Later kipfiletjes, hallo mooie jurkjes.