Zo ga jij gezonder snacken en meer uit je workout halen

Lotte

Als je hard bezig bent een gezondere levensstijl te ontwikkelen kan het helpen om de juiste snacks te eten om daarbij het optimale uit je workouts te halen. Hoe pak je dat aan?

Heb altijd je favoriete nootjes bij de hand

Nootjes zijn de bom. Ze zijn goed voor hart en hersenen, reduceren je cholesterol en boosten je energielevel. Perfect. Een handje vol amandelen helpt je zo om harder te trainen en je ook nog eens stukken beter te voelen tijdens en na je workout. Echter niet te dol met de nootjes, want nootjes hebben wel een hoog vetgehalte. Eet ze dus met mate.

Go nuts on the veggies

Worteltjes, selderij, komkommer, tomaatjes. Allemaal prima snackvoer voordat je aan je workout begint. Het zorgt er voor dat je niet weer binnen no time honger hebt en het helpt je lichaam te herstellen voor de volgende workout. Beetje saai al dat rauwe voer? Dip dan bijvoorbeeld je veggies in hummus. Hmm..

Zorg altijd dat je een stukje fruit bij je hebt

Doe dit in de vorm van een appel of aardbeien. Perfecte snack als je ineens cravings krijgt. Anders moet je de straat op om waarschijnlijk iets aan te schaffen wat niet binnen de gezonde snacks valt. En je bent nu net zo goed bezig.

Voorkom dat je snoepgoed in huis haalt

Als het er eenmaal ligt, kun je er vaak ook gewoon niet van afblijven. Herkenbaar? De truc is om al die heerlijkheden gewoon niet meer in huis te halen. Koop in plaats van koekjes en chips een lading aan gedroogd fruit (handje rozijnen is ook heerlijk namelijk), speltcrackertjes en andere verantwoorde snacks. Geloof ons, je went er vanzelf aan.

Portie controle

Niet alleen wat je eet is belangrijk, hoeveel je er van eet natuurlijk ook. Een snack moet ongeveer de grote hebben van een kwart van een normale portie. Daarbij mag je snacken om de 2-3 uur om zo je metabolisme op pijl te houden en niet helemaal los te gaan tijdens het avondeten. Lastig? We know, maar deze tips gaan je gegarandeerd helpen.