Zo krijg je binnen 15 minuten het lichaam van een supermodel

Wil je graag een strak lichaam maar heb je geen zin om de deur uit te gaan? Of allerlei apparaten aan te schaffen? Of er heel veel tijd in te investeren? Je bent niet de enige. Victoria Secret Angel Miranda Kerr heeft hetzelfde issue. Daarom doet ze dagelijks een 15 minuten workout om er strak uit te blijven zien. Simpel, snel en effectief.

De workout is niet alleen goed voor je gehele lichaam maar ook voor je concentratie en energielevel. Miranda raadt wel aan van tevoren te strekken om je spieren om te warmen. Tussen elke oefening dien je 30 seconden rust te nemen.

Push ups

De push up blijft één van de oefeningen die altijd terug zal keren. Je spant je buikspieren aan door de rechte houding die je neemt, en daarmee train je ze gelijk maximaal. Daarnaast is het ook goed voor je schouders en je borst. Begin met je gezicht naar beneden en plaats je handpalmen recht onder je schouders. Zorg dat je benen gestrekt zijn en blijven en dat je rug recht is.

De plank

Deze beweging helpt je buikspieren platter te worden en strakker. Bij deze oefeningen worden zelfs je diepere buikspieren aan het werk gezet waardoor je je hele buik traint. Daarnaast helpt deze oefening om je houding en balans te verbeteren. Begin ook bij deze oefening met je gezicht naar beneden, plaats je armen onder je schouders en duw jezelf daarna omhoog zodat je onderarmen op de grond rusten. Hou deze positie aan en probeer zo lang mogelijk in balans te blijven.

Squats

Squats helpen goed om je benen en billen strakker te maken. Begin door te staan, met je benen net zo wijd als schouderbreedte. Ga langzaam naar beneden, net alsof je in een stoel gaat zitten. Zorg er daarbij voor dat je knieën nooit voorbij je tenen komen. Wanneer je benen horizontaal recht staan, is het tijd om weer langzaam omhoog te komen.

Benen liften

Deze oefening is bekend geworden door Jane Fonda en is geweldig om je dijen in shape te krijgen. Ga op je zij liggen en lift je bovenste been omhoog. Super simpel, maar erg effectief.

De brug

Je zult met deze oefening een platte buik en een stevige kont krijgen. Begin door te liggen en je knieën te buigen. Zorg dat je voeten plat op de grond staan en breng je lichaam dan omhoog. Het gewicht staat dan op je voeten en bovenlichaam, want je kont en onderrug zijn van de grond gekomen. Houd je lichaam recht en houd deze positie goed vast.

Reageer op artikel:
Zo krijg je binnen 15 minuten het lichaam van een supermodel
Sluiten