Lotte Nijborg
Lotte Nijborg Body & Mind 29 juli 2017

Ha! Zo stop je de behoefte naar zoetigheid in de middag

We weten hoe het gaat. Op het moment dat we ons overgeven aan dat stukje chocola wordt de craving alleen nog maar erger. Iets lekkers zorgt inderdaad voor een snelle energiekick, maar omdat je Twix geen proteïnes bevat is dit moment van gelukzaligheid alweer snel voorbij. Je lichaam maakt je dan ook snel duidelijk dat het toch echt meer wil. Hoe stoppen we deze lust? Met de volgende tips kick je die sugarhabit binnen no time.

Een beetje mag

We gaan niet doen alsof het stoppen van het eten van lekkers de beste optie is. Soms hebben we het gewoon even nodig, maar betekent dit ook dat je meteen een hele reep weg moet werken? De truc is om een klein beetje te nemen, zoals een blokje chocolade of een klein koekje. Hoewel het waarschijnlijk naar meer gaat smaken is het beter dan iedere vijf minuten bedenken hoe graag je die Mars uit de automaat wil vissen.

Mix je craving met iets gezonds

Ja, ook dat is een optie. Wat dacht je van een banaantje dopen in de chocolade? Je krijgt én je chocola, maar ook meteen een banaantje binnen wat er vervolgens weer voor zorgt dat je niet nóg tien van die chocolaatjes wil maar misschien twee. En tegen twee nee zeggen is makkelijker dan tien. Toch?

Die hard

Oke, toegegeven, er zijn ook mensen (lees: bikkels) die het aankunnen om in zijn geheel te stoppen met zoetigheid. Het is altijd een optie om dit te proberen, maar weet dat het ook kan maken dat je er alleen maar meer naar gaat verlangen. Wel geldt, als je door de eerste paar dagen heen komt, went het snel. Je lichaam gaat namelijk wennen aan het feit dat je gestopt bent met het eten van snoepjes. Misschien toch het proberen waard.

Kauwgom

Onze oude trouwe vriend. Niet alleen helpt het na een lekker hapje knoflook, ook zorgt het voor afname van je cravings. Dus zin in een koekje? Grijp naar je kauwgom.

Goede suikers

Gelukkig bestaan er ook goede suikers, namelijk fruit. Het mooie daarnaast is dat het ook nog eens zorgt voor vezels en vitamines. Zo stil je niet alleen je honger, maar vul je ook nog eens de belangrijke stofjes aan.

Eet met regelmaat

Hoe makkelijk we het ook vinden om even het ontbijt of de lunch over te slaan, we moeten echt met regelmaat blijven eten. Niet alleen om goed te functioneren over de dag, maar ook om die suikerverlangens tegen te gaan. Als we zorgen dat we netjes blijven eten op de juiste tijdstippen hebben we die koekjes écht niet meer (heel hard) nodig.

Reageer op artikel:
Ha! Zo stop je de behoefte naar zoetigheid in de middag
Sluiten