Zo train je voor een marathon naast een fulltime baan

Ben je aan het trainen voor een marathon maar vind je het moeilijk om tijd te vinden? Of wil je meedoen maar weet je niet hoe met zo'n killer agenda zoals die van jou?  Vier simpele tips helpen je om tijd te vinden, je training vol te houden en nog belangrijker: af te maken. Om uiteindelijk die hele marathon te lopen alsof het een appeltje eitje is.

1. Train in de ochtend

Ondanks dat het nooit leuk is als de wekker een stuk vroeger gaat dan normaal, is dit wel hét tijdstip om te trainen. Je hebt namelijk nog een hele dag voor je. Je bent niet chagarijnig na een dag vol meetings, een te lange to do list en je hebt nog geen berichtjes gekregen om toch nog even dat ene wijntje te drinken in de kroeg. Kortom, uit bed, en gaan.

2. Stop of matig de alcohol

Deze zag je vast al aankomen. De reden? Hoe vroeg die wekker ook gaat doordeweeks, de meeste kilometers zul je toch in het weekend moeten maken als er geen werk om de hoek komt kijken. Met een brak hoofd en lichaam gaat dat echter niet zo makkelijk. Het motiveert niet, het maakt je trager en zorgt dat je sneller afhaakt. Dus voor nu, hydrateer je lichaam met water. En denk maar zo, als je de marathon hebt uitgelopen, dan is er dubbel reden voor een feestje en een drankje.

3. Plannen, plannen, plannen

Plan je runs en zet ze in je agenda voor minimaal één week vooruit. Als je agenda langzamerhand volstroomt met afspraken weet je in ieder geval dat je nog genoeg tijd hebt om de benen te bewegen.

4. Train met een buddy

Met z’n tweeën trainen helpt om je te blijven motiveren. Haak jij af? Dan spoort je buddy je wel aan om alsnog te gaan. Haakt zij af? Dan ben jij degene die haar stimuleert. Werkt ook goed voor jezelf. Daarnaast kun je elkaar uitdagen en aansporen om het onderste uit de kan te halen om die marathon te voltooien. Go!

Reageer op artikel:
Zo train je voor een marathon naast een fulltime baan
Sluiten