Zo verlies je minstens 2 kilo in slechts 1 week

Heb je dit weekend gezellig Sinterklaas gevierd? Dan zijn daar waarschijnlijk veel lekkere dingen aan te pas gekomen. Kruidnoten, chocoladeletters: je kon er geen genoeg van krijgen de laatste dagen. Nu het echter het begin van een nieuwe week is, wil je ook graag een nieuwe start. En een snelle start ook, want het liefst wil je volgende week weer op je pre-Sinterklaas gewicht zitten. Dat kan, want zo verlies je minstens twee kilo in slechts één week:

Geen suiker en weinig koolhydraten

Je lichaam heeft koolhydraten nodig voor energie, maar deze kan je halen uit goede bronnen zoals groenten. Door geen suiker meer te eten, zal je minder calorieën tot je nemen en wordt vetverlies gestimuleerd. Het is daarom nu écht over met kruidnoten en chocoladeletters.

Eet genoeg vezels

Zorg ervoor dat je genoeg vezels binnenkrijgt, want dit houdt je stoelgang aan het werk. In plaats van brood (vanwege de hoeveelheid koolhydraten) kun je beter kiezen voor volkoren crackers of meergranen beschuiten.

Probeer warm citroenwater

Begin elke dag van de week met warm citroenwater. Meng wat warm water met het sap van een halve citroen voor een instant detox. Het sap van de citroen zorgt er namelijk voor dat gifstoffen uit je lichaam verdwijnen. Zeg maar doei tegen al dat suiker.

Eet veel verse groenten

Je kunt groenten zowat onbeperkt eten, omdat ze geen tot weinig calorieën bevatten. Het is het beste om ze rauw te eten, want zo krijg je alle vitamines binnen.

Drink alleen maar water

Drink deze week water, water en nog eens water. Thee en koffie is ook prima, maar drink geen drankjes met veel suiker erin. Laat dat helemaal links staan deze week en je zal het zeker weten gaan merken aan je gewicht.

Reageer op artikel:
Zo verlies je minstens 2 kilo in slechts 1 week
Sluiten