Zo voorkom je dat je aankomt tijdens je kantoorbaan

Lotte

Yes, je hebt een geweldige baan weten te bemachtigen op kantoor. Maar nu merk je dat je toch wel erg veel stil zit op een dag. En ja, het kan af en toe behoorlijk moeilijk zijn om na zo’n lange werkdag je billen nog naar de sportschool te slepen/een rondje te gaan rennen/die crunches nog te gaan doen. Hoe je ervoor zorgt dat je niet aankomt ondanks je zitbaan? Nou zo.

Ga over op gezonde snacks

Het ligt een beetje voor de hand, maar gezond snacken helpt natuurlijk al een boel. In plaats van je te vergrijpen aan een tosti of het zoveelste puntje taart van een jarige, kun je het beste een zakje worteltjes of nootjes meenemen voor dit soort gevaarlijke momenten. Ja, je moet het jezelf even aanleren, maar het heeft wel groots effect op je figuur en voorkomt dat je onnodig aankomt.

Ga net zo vaak naar buiten als de rokers

Rokers maken veel vaker een wandelingetje dan jij (geldt dus alleen voor de niet rokers). Ondanks dat ze dan geen frisse neus gaan halen, kun jij dit natuurlijk wel doen. Sluit je desnoods aan en ga uit hun wind staan en zorg dat je blijft bewegen. Even wat daglicht en een keer diep inademen doet daarbij ook wonderen voor je concentratie.

Eet af en toe buiten de deur

Zo zorg je ervoor dat je even buiten bent geweest, varieert met je lunch en een wandelingetje/fietstochtje maakt. Een ideale combi. Het kost je natuurlijk wat meer geld dan normaal, maar één keer per week hoeft geen gat in je zak te branden.

Fiets zo vaak mogelijk naar je werk en skip het OV

Hoe verleidelijk het ook is om de tram of bus te pakken, indien je stiekem binnen een half uur van je werk woont kun je het beste alsnog je fiets pakken. Dat fietstochtje kan namelijk het verschil maken in die extra kilo’s die je ineens oploopt van al dat zitten.

Drink veel water

Veel water drinken heeft meerdere voordelen op kantoor. Ten eerste droog je ontzettend snel uit in een ruimte met veel mensen. Zeker wanneer er zich weinig ramen bevinden. Daarbij stilt het de honger, is het goed voor je huid én zorgt het voor de nodige beweging naar het toilet. Zet die literfles maar op je bureau.

Zorg dat je niet alleen naar de sportschool hoeft

Probeer wel om nog af en toe te blijven sporten. Misschien heb je niet meer vier keer per week de puf om voor je werk te gaan rennen, maar zorg dat je toch zeker nog twee keer per week beweegt. Hoe je dat volhoudt? Met een buddy natuurlijk. Vind een maatje waarmee je na je werk nog even een uurtje de sportschool induikt of een stukje mee gaat rennen. Wanneer je dan geen zin hebt, is er in ieder geval iemand die je zal proberen over te halen tóch nog even te gaan.