Zo zorg je dat je aan weinig eten toch een vol gevoel overhoudt

We willen niemand aanmoedigen om weinig te gaan eten. Je moet altijd zorgen dat je de juiste stofjes binnenkrijgt en ook een voldoende aantal calorieën om goed te kunnen blijven functioneren. Echter kan het voorkomen dat je met liefde het driedubbele aan calorieën wegwerkt. Hoe zorg je nu dat je minder eet en je toch vol voelt?

Drink altijd een groot glas water voor het eten

Vaak verwarren we dorst met honger. En dat is nu net zonde als je niet teveel wil eten. Drink daarom altijd eerst een groot glas water voor het eten. Het vult ook nog eens je maag en het honger gevoel zal al zeker iets afnemen.

Chia zaadjes

Ha, daar zijn de superfoods weer! Deze zaadjes vullen geweldig, maar zijn laag in caloriegehalte. Gooi dus een extra schepje bij je yoghurt ‘s ochtends om een snel hongergevoel te voorkomen.

Eet langzaam

Wanneer je langzaam eet heeft je lichaam de tijd om te verteren. Zo is je lichaam al bezig als jij je bord leeg hebt. Indien je alles snel naar binnen schuift heeft je lichaam nog helemaal niet door dat het aan het eten is en daarom verlang je des te meer naar een tweede portie.

Spice it up

Pittig eten zorgt ervoor dat je sneller een vol gevoel overhoudt na je maaltijd. Daarbij is het ook nog eens goed voor de spijsvertering dus win win.

Eindig met een kopje thee

Zeker kopjes groene thee hebben de werking op het brein dat we klaar zijn met eten. Ideaal dus. En ook nog eens lekker en gezond.

Reageer op artikel:
Zo zorg je dat je aan weinig eten toch een vol gevoel overhoudt
Sluiten