Sportjunkie Loes: 4 x gratis apps om thuis of tijdens je vakantie te trainen

Lotte

Sportjunkie Loes gaat je iedere maandag motiveren om je body en booty te trainen. Om uit de luie stoel te komen of je handen uit de snoeppot te houden. Ze heeft een eigen bootcamp en knows the drill. Maar hello, haar body is om jaloers op te worden en toch kan ze altijd toegeven aan haar grote liefde voor zoetigheid. Maar Loes zou Loes niet zijn als ze het wel ontzettend leuk voor je maakt. Let’s train. Deze week: apps.

Work that App

Hoe krijgt een smartphone je nou aan het bewegen? Geen tijd of geld voor de sportschool zijn excuses die echt niet meer kunnen en dus is je smartphone (opnieuw) je life saver. Natuurlijk kun je ook zonder deze apparaten bewegen, maar met het digitale tijdperk heb je zoveel meer vrijheid en kun je je sportleven een hele andere dimensie geven. Daarom dus: excuses uit. App aan. (Ook tijdens je vakantie)

1. NTC

Mijn absolute favoriet is de gratis Nike Training Club App. Je kunt het helemaal zelf invullen. Ben je beginner of gevorderd, hoe vaak train je en waar wil je focus op leggen. Het zit er allemaal in. Van vijftien minuten alleen maar buikspieren trainen tot hele body workouts van 45 minuten. Met of zonder materiaal én duidelijke filmpjes hoe je de beweging moet uitvoeren. Tellen hoef je ook niet, want ook dat doet de app. Zo heb ik net nog de 30 min Drill Sergeant gedaan. Spotify aan en gaan.

Motivator: Je verdient badges met het aantal trainingen die je doet. The longer you train, the more you earn.
App Store
Google Play

2.Tabata Timer

Korte interval workouts kun je met de gratis Tabata timer app perfect thuis doen. Met een Tabata workout doe je oefeningen twintig seconden op extreem hoge intensiteit, steeds gevolgd door tien seconden rust. Een gemiddelde Tabata workout bestaat uit acht intervallen en duurt in totaal (maar) vier minuten. De app is in dit geval alleen je timer. De oefeningen kies je zelf. Zo gebruik ik zelf de timer voor twintig seconden sprint, tien seconden rust en dit acht keer. Maar het kan ook met squats, buikspieren of een andere oefening die je leuk vindt. Enne, inspiratie all over the internet mocht je die nodig hebben.

Motivator: Lekker free format. Niemand vertelt je wát je moet doen, dus je kunt gewoon je favoriete oefeningen (vanuit de sportschool) zelf toepassen.
App store
Google Play (andere variant)

3. 7 minutes workout

Zeven minuten klinkt natuurlijk als een feestje, maar je moet natuurlijk wel echt ‘all the way’ gaan wil deze zeven minuten workout effect hebben. Ook met zeven minuten per maand maak je je er wel heel makkelijk van af. In de app staan twaalf oefeningen die je in zeven minuten afloopt. De strenge mevrouw die je instrueert kent geen excuses dus laat je niet kennen hè? Alle oefeningen hebben een instructie filmpje en de app is heel duidelijk. Er is zelfs een alternatieve en yoga variant, maar daar moet je voor betalen.

Motivator: Niet nadenken, maar gewoon doen. En dan elke dag.
App Store
Google Play (andere variant)

4. Runtastic Pushups Trainer

Hoe cool is het als je met gemak iemand van het mannelijk geslacht ‘even’ je pushup skills laat zien? Natuurlijk is het geen wedstrijd, maar deze persoonlijke push-up trainer helpt je wel om kracht op te bouwen in je armen, borstspieren en je core. Ook hier verschillende levels voor voldoende uitdagingen, een voice coach die aangeeft wanneer je wat moet doen en natuurlijk een social component waarbij je je prestatie kunt delen met je netwerk. En mocht het naar meer smaken. Runtastic heeft ook app trainers voor Squats, Situps en Pull-ups. Yeah.

Motivator: Een persoonlijk profiel laat je vooruitgang zien en ook hier kun je badges verdienen. Motivator 2: als je normaal pushups in een groep doet en je het idee hebt dat je er als enige moeite mee hebt, kun je dus thuis lekker anoniem (en zonder druk) je skills verbeteren.
Appstore
Google Play

Het enige excuus dat nu nog geldt, is dat je niet kunt kiezen met welke app je wilt beginnen. Ken je zelf nog een briljante app die het delen waard is? Let me know, leuk voor een deel twee.

High Five,
Marloes

Heb je motivator Loes vaker nodig dan één keer in de week? Haar persoonlijke blog lees je hier of volg haar op Instagram.