Kan jij ‘s avonds ├ęcht niet in slaap komen? Probeer de 4-7-8 techniek

Als jij moeite hebt om in slaap te komen en je hebt nog niet gehoord van de 4-7-8 techniek, luister dan goed. het afgelopen anderhalf jaar is voor de meesten een ontzettend gekke periode geweest, waarin de dagelijkse routine compleet veranderde. Ook heeft dit zo zijn effect op je slaapritme, en als je al moeilijk in slaap kwam voor de pandemie dan heeft de onzekerheid, frustratie en vele dagen binnen zitten waarschijnlijk ook niet geholpen.

Wij hebben deze techniek geprobeerd en het werkt ├ęcht.

4-7-8

Heb jij ook regelmatig ‘hoe val ik snel in slaap’ opgezocht op het internet? Dan ben je niet de enige. Cosmopolitan UK vertelt hoe ze de 4-7-8 techniek tegenkwamen. Ook zij hebben het geprobeerd en de conclusie is dat het een van de makkelijkste en meest effectieve manier is om weg te dommelen. Dat klinkt veelbelovend!

Hoe pas je deze methode toe?

Nu ben je natuurlijk ontzettend benieuwd naar hoe je deze techniek zelf toepast. Komt ‘ie:

1. Ga in bed liggen en neem een comfortabele houding aan (eentje waarin je gemakkelijk in slaap zou kunt vallen)
2. Adem rustig in door je neus gedurende 4 seconden
3. Hou dan je adem vast voor 7 seconden
4. Adem uit door je mond. Zorg ervoor dat het uitademen 8 seconden duurt.
5. Herhaal deze cyclus minimaal 4 keer tot dat je in slaap valt.

Volgens Glamour UK hebben een aantal studies de effectiviteit aangetoond, want bewijs laat zien dat ademen op ritme ervoor kan zorgen dat je meer relaxed en dat je angstgevoelens afnemen. Ook focus je je op het tellen en op je ademhaling waardoor je jezelf flink afleid van negatieve gedachtes, het checken van je e-mails of het bedenken van de boodschappen voor de volgende dag.

Mocht jij problemen hebben met in slaap vallen dan is deze techniek zeker de moeite waard om te proberen. Wie weet val jij vanaf nu elke avond als een blok in slaap.

Reageer op artikel:
Kan jij ‘s avonds ├ęcht niet in slaap komen? Probeer de 4-7-8 techniek
Sluiten