Vergeet squats: Zo krijg je echt die strakke, ronde billen waar je van droomt

Cosmopolitan

We willen allemaal een bootylicious booty. Ronde, stevige billen in en strakke jeans. Of als we op het strand lopen in bikini. Wees niet getreurd als je dat niet van nature hebt, want wij ontdekten het geheim waarmee ie-de-reen die jaloersmakende billen krijgt.

Misschien ben je je al rot aan het squatten en eet je geen bammetjes in je lunchpauze, maar doe je een half uur lang lunges. En misschien heb je toch nog niet die billen die je eigenlijk verdient. Nou, dan is de redding nabij.

We keken de truc af bij Brittany Perille Yobe. Zij is een fitness model en Instagramster.

One thing on my mind this cheat day… ??? Woke up motivated to murder my Glute sesh ?? #allblackeverythang

A photo posted by Brittany Perille Yobe♡ (@brittanyperilleee) on

Strakke billen hebben

Let them party late While you Sleep Early Let them keep wishing While you keep Doing The Difference Will Show… ? ©Brittanyperilleee

A photo posted by Brittany Perille Yobe♡ (@brittanyperilleee) on

Kijk nou naar deze fantastische billen. Brittany heeft een bilpartij waar we allemaal een moord voor zouden doen. Aan Cosmopolitan vertelt ze dat ze haar bilspieren – haar glutes – zo’n drie keer per week een uur en een kwartier lang traint. Ze doet niet de hele training lang dezelfde oefening, maar wisselt zo’n tien verschillende exercises af. Ze boetseert haar billen vanaf verschillende hoeken.

Volgens de fitnessgoeroe is er één ding dat iedereen zou moeten weten als het over mooie billen gaat. En dat is dat je er met squatten niet komt. ‘Natuurlijk, met squats train je je bilspieren, maar je traint met squats en lunges meer je bovenbenen, je onderrug en je hamstrings,’ zegt ze.

Hm, is er dan een andere ultieme biloefening? Ja! ‘Mijn favoriete butt exercise is ook de effectiefste, de barbell hip thrust,’ vertelt Brittany.

Barbell hip thrust

De barbell hip thrust, dat leggen we je graag even uit. Je hebt nodig: een bankje en een barbell of een ander gewicht.

Ga met je rug naar het bankje zitten en leg het gewicht op je bovenbenen. Rol de gewichten omhoog, zodat ze op je heupen liggen en leun tegen het bankje aan, met je schouderbladen op het bankje. Duw nu, vanuit je voeten, je heupen omhoog tot je niet verder kunt. Daarna ga je langzaam weer terug naar je begin positie.

Voilà, die droombillen zijn binnen handbereik.

LEES OOK: Mannendossier: Dit is waarom mannen jouw billen werkelijk fantastisch vinden