7 dingen die je sowieso herkent als je een online HIIT-workout doet

Wat doe je als de sportscholen dicht zijn? Precies, je maakt er thuis maar het beste van en neemt je voor om een online HIIT-workout te doen. YouTube staat er immers vol mee. Deze 7 dingen herken je sowieso als je online zo’n HIIT-workout video kijkt en jezelf in het zweet werkt.

Dus doe je sportkleding vast aan, want na het lezen van dit artikel heb jij geheid zin om weer een HIIT-lesje te pakken.

Deze dingen herken je sowieso als je een online HIIT-workout doet

1. De workout uitkiezen duurt langer dan het sporten zelf

Heb je geen vaste workout die je vaker doet? Dan duurt het zoeken van de juiste workout misschien nog wel langer dan de workout zelf. Je moet immers de video’s wel even scannen voordat je ‘m volledig doet, want als ze aan komen zetten met burpees… dan skip jij liever naar de volgende video.

2. Je begint vol goede moed

Je start de workout en je gaat er voor de volle 100% voor. Dat je overbuurvrouw je kan zien springen, dat neem je voor lief. Na intensief squatten, honderden (of tientallen?) jumping jacks en push ups hoor je ineens ‘zo, ik hoop dat jullie warm zijn’ en kijk je verward naar de klok. Wacht, was dit al de warming up? Je bent al kapot. Dat gaat nog wat worden.

3. Tijd voor een adempauze want pfoe

Na tien minuten moet je écht even op adem komen want je had je behoorlijk vergist in deze workout. Het zag er een stuk makkelijker uit toen je nog op de bank lag. Oh shit. Je kunt het, je kunt het. Het kost je even moeite maar je zet de video snel weer op play.

Last van een opgeblazen gevoel na het sporten? Hier kan het door komen!

4. You go! Lekker bezig!

Halverwege krijg je ineens een mega boost om de hele video vol te houden. Je bent immers al over de helft, dus nu kan je ‘m net zo goed afmaken. You go! Je geeft nog even nét wat meer energie en hebt daar meteen spijt van, want voordat je het weet heb je weer een water break nodig.

5. Buikspieren trainen is de hel

Het laatste op de to do-list van de workout van vandaag is buikspieren. Binnen no time slaat jouw hele stemming om, wan wíé heeft ooit bedacht dat het trainen van buikspieren zo vermoeiend is? Je twijfelt even of je het laatste gedeelte van de workout weg klikt, maar nee, je houdt toch vol.

6. Stijve hark

Wanneer het met de cooling down veel te veel moeite kost om naar voren te buiten en je tenen aan te raken, kan je alleen maar denken aan hoe stijf jouw spieren eigenlijk zijn. Je neemt je voor om vaker te stretchen (maar weet eigenlijk al dat je dat toch niet gaat doen).

7. Wanneer gaan we weer?

Stiekem toch best balen dat je alweer klaar bent, want na zo’n online workout voel je je moe maar voldaan. En dat voelt góéd. Morgen toch maar weer een lesje doen?

Thuisworkouts vanaf de bank – deze workouts kun je zittend doen

Reageer op artikel:
7 dingen die je sowieso herkent als je een online HIIT-workout doet
Sluiten